Irakastea eta ikastea XXI. mendean
ekaina 2, 2014
Joan den hilabetean, hiru saiotan prestakuntza ematen, Amurrio-ko Zaraobe institutuan egon nintzen. Ikastetxe honetan Lanbide Heziketa, DBH, eta Batxilergoa daude. Klaustro osoari zuzendu zen prestakuntza izan da. Iñaki zuzendariak komentatu zidan, hurrengo ikasturteari begira, mintegika lan-proiektu bat sortuko dutela gero klasera eramateko.
Hona hemen hiru saio hauetan esan zena
1. Saioa: Metodologia
- Gure ikastetxea
- Hausnarketarako une bat
- Aldatzeko arrazoiak
- Gaitasunak eta ikasle gaiaren ezaugarriak
- Zer aldatu?, Nola?
- Aldatzeko beldur?
- Atazaren definizioa eta ataza motak
- Ataza ereduak klasera zuzenean frogatzeko
- Bost ikas-sekuentzia analisatu: komuneko ezaugarriak eta lantzen diren gaitasunak aipatu
2. Saioa
Ikasten ikasten
- Ideia orokorrak
- Ikas-sekuentzia bat hastean
–Ikas-sekuentziatik paseatzen
–Hasierako ebaluazioaren garrantzia
- Ikas-sekuentziaren zehar
–Ikerketa baten inportantzia
–Jarraibideak eta eredu onak
–Ikaslearen lana planifikatzeko tresnak
–Kontrol orriak: planifikatzeko eta ebaluatzeko tresnak
–Ikas-prozesuaren egunkaria
Gaitasunak ebaluatzen
-
Metodologiaren aldaketaren beharra
-
Ebaluazioaren planifikazioa
-Curriculum-en garrantzia
-Hasierako ebaluazioa
-Irakasleak, zer ebaluatuko du?, zein tresnekin?
-Eta azterketak?
-Kontrol-zerrendak
-Errubrikak
-
Banakako ebaluazioa egiteko tresnak
-
Ikasleen arteko ebaluazioa
-
Ikas-sekuentzia bat amaitzean ikasleen ebaluazioa
-
Eta irakaslearen banakako ebaluazioa?
-
Eta ikasleek irakasleari egindako ebaluazioa?
-
Ebaluazio adierazleak eta gaitasunak
3. Saioa
Hurrengo ikasturteari begira, nire klasean aldaketaren bat egiteko lehenengo pausoak
-Baliabideetatik paseatzen (30´)
-
Nire ikasgaian eta mailan burua jarri
-
Klaserako erabilgarriak izan daitezkeen baliabideak bilatu
-
Klaseko maletara joan eta dauden baliabideei begirada bat eman
-Ikas-sekuentzia baten eskema diseinatu eta horma-irudi digital batera igo (60´)
-Klasean egiten dugun lana argitaratu besteek ezagu dezaten (15´)
– Hurrengo ikasturteari begira, zer egingo dugu? (15´)
No comments yet