¿QUÉ SABEN DE SU HISTORIA NUESTROS JÓVENES?
ekaina 1, 2016
XXII SIMPOSIO DEL INSTITUTO DE HISTORIA SOCIAL VALENTÍN DE FORONDA
Ampliado el plazo de matrícula al día 28 de Junio.
Inscripción gratuita si no se necesita un certificado de la formación recibida.
Del 29 de junio al 1 de julio de 2016 en el Salón de Grados del Edificio Las Nieves Campus de ÁLAVA (Vitoria-Gasteiz).
Está organizado por los grupos de investigación VIOPOL y del Sistema Universitario Vasco.
Este simposio reúne a historiadores y a docentes de primaria y secundaria para hablar y discutir sobre los contenidos de Historia y, por extensión, de Humanidades y Ciencias Sociales que se transmiten en las aulas. Se debatirá sobre la realidad del papel de la escuela en esos procesos y sobre los mecanismos de aprendizaje de nuestros jóvenes; también sobre la competencia que se establece entre el sistema educativo y otros ámbitos de socialización (familia, amistades, cuadrilla…).
Este año se ha planteado un simposio con dos acercamientos diferentes al amplio tema elegido. Se ha organizado, por un lado, un taller práctico donde nos acercaremos a la metodología basada en tareas para poder trabajar con el alumnado las competencias que nos marca Heziberri y a otras maneras de evaluar en el aula de Historia . Por otro lado, se realizará un acercamiento más teórico a la definición curricular, elaboración de libros de texto y otros recursos pedagógicos, así como al papel de la educación como agente de socialización.
Desde los Berritzegunes vamos a aportar nuestro granito de arena mediante la organización y puesta en marcha un taller porque no hay mejor manera que “aprender haciendo”
Como responsables de este taller estamos Carlos Puerta, asesor de Ciencias Sociales, Geografía e Historia del Berritzegune Nagusia y Ana Basterra, asesora de Secundaria en el ámbito social y lingüístico en el Berritzegune de Leioa.
El simposio comenzará el día 29 en jornada de tarde con el taller “Mirando a Heziberri 2020: Ideas para una metodología activa y una nueva forma de evaluar en el aula”. Serán tres horas donde hablaremos, aprenderemos y, sobre todo, haremos.
Contenidos del Taller:
-
Heziberri 2020: Apuntes sobre este nuevo marco pedagógico y su repercusión en las Ciencias Sociales, Geografía e Historia
-
Nuevas formas de Enseñar y Aprender: tareas y proyectos
-
Evaluar desde la equidad: ideas, herramientas y recursos
-
Diseño de una tarea para trabajar en nuestra aula
¡¡Os esperamos!!
2016ko ekainaren 29tik uztailaren 1era Las Nieves Eraikineko Gradu Aretoa ARABAKO Campusa (Gasteiz)

Irudiaren iturria
VIOPOL eta Euskal Unibertsitate Sistemako ikerketa taldeek antolatuta, sinposio honek historialariak eta Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakasleak batzen ditu ikasgeletan transmititzen diren Historia eta, hedaduraz, Humanitate eta Gizarte Zientzietako edukiei buruz hitz egin eta eztabaidatzeko. Historiagileek normalean eskolak sozializazio prozesu eta identitate erreferentziak lortzeko berebiziko eremu bezala kontsideratu izan dute. Sinposio honetan hezkuntzak aipatutako prozesuetan duen paperaren eta gure gazteen ikaskuntza mekanismoen inguruan eztabaidatuko da; hezkuntza sistema eta beste sozializazio eremuen artean (familia, lagunak, koadrilak…) sortzen den konpetentziari buruz ere. Aukeratutako gai zabalari hurbilketa desberdin bi proposatzen duen sinposioa planteatu da. Alde batetik, hezkuntza legeria aldatzen dagoen testuinguru honetan ikasgelan Historiaren irakaskuntzan erabili daitezkeen metodologiak eta ebaluazioa landuko dira. Bestetik, curriculumaren definizioari, testu liburuei eta beste errekurtso pedagogikoei, zein hezkuntzak sozializazio prozesuan duen paperari buruzko hurbilketa teorikoagoa egiten da.
Berritzeguneetatik Unibertsiteari kolaborazioa eskaini diogu tailer bat antolatzen “Egiten ikastea” biderik onena delako.
Tailer honetan Berritzagune Nagusiko Gizarte Zientziak, Geografia eta Historia Carlos Puerta aholkularia eta Leioako Berritzeguneko Bigarren Hezkuntzako Ana Basterra aholkularia egongo gara.
Simposioa 29an, arratsaldez, hasiko da tailer batekin: ” 2020 Heziberriri begira: Ikasgelan metodologia aktiboagoa eta ebaluatzeko beste era berrirako ideiak” Hiru orduko saio honetan hitz egingo dugu, ikasiko dugu eta, batez ere, egingo dugu.
Tailerraren edukiak:
-
Heziberri 2020: Marko pegagogiko berria eta Gizarte Zientziak, Geografia eta Historia
-
Ikasteko eta irakasteko era berriak: atazak eta proiektuak
-
Ebaluatzea ekitateari begira: ideiak, tresnak eta baliabideak
-
Ikasgelan lantzeko ataza bat diseinatuko dut.
Zuen zain egongo gara!!
2 iruzkin
leave one →
Kaixo Ana Basterra, ni oso interesatuta nago zuek antolatu duzuen ekainaren 29ko tailerretara joateko baina Gasteizen izango den sinposiumera ezin izango naiz joan egun hoietan ikastetxean behar nautelako. Posible izango litzateke bakarrik saio horretara joatea?
Bestalde, datorren ikasturtean zurekin formakuntza egitea gustatuko litzaiguke eta horretarako Berritzegunera zuzendu behar naiz? Gure ikastetxean urte batzuk daramatzagu formakuntza egiten TRILEMArekin eta metodologia aldatzenpausu batzuk eman ditugu. Datorren ikasturteko formakuntza diseinatzen ari gara eta zugana jotzea pentsatu dugu.
Mila esker
Susana Intxausti El Carmelo Ikastetxea- Amorebieta Orientatzailea eta DBH1-2ko Geo-Historiako irakaslea
2016-06-01 9:49 GMT+02:00 “Materiales y Recursos de Aula para el Ámbito Social y Lingüístico” :
> Ana Basterra Cossío posted: ” XXII SIMPOSIO DEL INSTITUTO DE HISTORIA > SOCIAL VALENTÍN DE FORONDA Del 29 de junio al 1 de julio de 2016 en el > Salón de Grados del Edificio Las Nieves Campus de ÁLAVA (Vitoria-Gasteiz). > Está organizado por los grupos de investigación VIOPOL y del” >
Kaixo Susana
Tailerrera joatea bakarrik ez dut uste arazoa izateko irakasleen kopurua ez da haundia izango eta. Nire partetik etorri ahal zara.
Hurrengo ikasturtean prestakuntza nahi baduzue Durangoko Berritzegunearekin kontaktuan jarri eta haiek nirekin hitz egingo dute.
Ondo izan